 |
www.pionierzy40pp.pl Forum Grupy Rekonstrukcji Historycznej "Pionierzy 40 PP DL"
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bww
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 17:44, 06 Maj 2011 Temat postu: Rosyjskie pojazdy pancerne w I WŚ |
|
|
Opancerzona lokomotywa rosyjskiego pociągu pancernego
Rosyjskie samochody pancerne w Galicji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bww
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 16:30, 07 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Samochód pancerny Austin i rosyjscy pancerniacy w 1916r.
Pociąg pancerny "Hunhuz" w 1915r.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bww
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 20:32, 29 Maj 2011 Temat postu: |
|
|
Samochód pancerny Packard powstał w wyniku obrad konferencji w Piotrogrodzie w 1916r. i zapotrzebowania armii na wzmocnienie obrony plot. jednostek na froncie. Na bazie podwozia Packard, zbudowano opancerzone nadwozie z wieżą wyposażoną w armatę Vickers 40mm. W 1917r. wyprodukowano 11 szt. plot. samochodów pancernych Packard. Napęd stanowił silnik benzynowy o mocy 33KM a prędkość pojazdu dochodziła do 50km/h. 5-cio osobową załogę chroniły blachy pancerne o grubości 9mm a masa całkowita wynosiła 5 ton
Samochód pancerny Russo-Bałt był pierwszym całkowicie rosyjskim pojazdem produkowanym od 1914r. w zakładach o tej samej nazwie w St.Petersburgu. Gotowe samochody były transportowane do zakładów Iżorski Zawod gdzie je opancerzano i uzbrajano w 3 ckm umieszczane w nadwoziu. Był napędzany silnikiem benzynowym o mocy 60KM który nadawał prędkość do 40km/h. Obsługę stanowiło 4 ludzi których chroniły 8mm płyty pancerne. Do 1918r. wyprodukowano łącznie 115 szt. tych pojazdów.
Samochód pancerny Putiłow-Garford powstał w 1914r. na bazie importowanego podwozia ciężarówki Garford w zakładach putiłowskich w St.Petersburgu. Pojazd okazał dość udany i był używany aż do końca walk wojny domowej w Rosji. Napędzał go 4-cylindrowy silnik benzynowy o mocy 35KM pozwalający na rozwinięcie prędkości do 20km/h. Załogę składającą się z 8-miu ludzi chroniły 7-8mm blachy pancerne. Uzbrojenie stanowiła armata 76,2mm wz.02 oraz 3ckm a waga całkowita wynosiła 11 ton.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bww dnia Wto 12:34, 31 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bww
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 18:20, 12 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Samochód pancerny Iżorski-Peerless. Przed wybuchem I wojny światowej, ministerstwo obrony zamówiło 16 samochodów pancernych bazowanych na podwoziu Peerlees. Zamówienie złożono w firmie Wolseley Motors Ltd, samochody dostarczono w 1916. Standartowo pojazdy były uzbrojone w działo 40 mm Vickers umieszczone z tyłu pojazdu. W 1917 pojazd otrzymał obrotową wieże a w nadwoziu zamontowano dodatkowe trzy karabiny maszynowe Maxim. Pojazd był wyposażony w 4-cylindrowy silnik benzynowy o mocy 40KM nadający mu prędkość do 30km/h. Płyty pancerne o grubości 8mm chroniły 6-osobową załogę, a masa całkowita pojazdu wynosiła 6 ton.
Samochód pancerny Iżorski-Fiat. W 1915, zakłady Iżorski wyprodukowały samochód bardzo podobny do samochodu Austin. Pojazd oparto na podwoziu Fiat. Iżorski-Fiat był produkowany w dużej ilości, stał się jednym z najpopularniejszych samochodów opancerzonych w Rosji. Samochód wyposażony był w 4-cylindrowy silnik benzynowy o mocy 60KM i osiągał prędkość do 60km/h. Blachy pancerne o grubości 7mm osłaniały 5-osobową załogę. Masa całkowita pojazdu dochodziła do 5,5 tony a uzbrojenie stanowiły 2 ckm Maxim 7,62mm.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bww
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 16:16, 20 Lip 2011 Temat postu: |
|
|
Kołowa bojowa maszyna Liebiedienki powszechnie znana pod nazwą Car-Tank. Inne nazwy tego pojazdu to; "Nietoperz", "Latająca mysz", "Tank Liebiedienki", "Maszyna Lebiedienki" a także "Mamut" i "Mastodont". Projekt pojazdu powstał w latach 1914-15 a jego autorem był inż.Mikołaj Liebiedienko przy współpracy N. Żukowskiego, B. Stieczkina i A.Mikulina. Pojazd został wybudowany i przetestowany w 1915r. Uznano iż maszyna ta nie spełnia wymagań pola walki i projekt został zarzucony po wyprodukowaniu 1szt. do celów testowych, a następnie złomowany.
Wymiary pojazdu; dł.korpusu 17,8m , szer.korpusu 12,0m , wysokość 9,0m. Masa całkowita to 60 ton (wg. projektu 40ton). Blachy pancerne o grubości 8-10mm (wg. projektu 5-7mm). Uzbrojenie 2 armaty 76,2mm (zapas amunicji 60szt.) i 8-10ckm Maxim 7,92mm (zapas amunicji 8-10tys. szt.). Napęd stanowiły 2 lotnicze silniki Maybach nadające maks. prędkość do 17km/h a zasięg wynosił do 60km.
Oto zdjęcia, ryciny, ilustracje i model tego pojazdu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bww
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 0:25, 02 Lis 2011 Temat postu: |
|
|
W 1914 Aleksander Prochowshikov przedstawił projekt pojazdu, który w odróżnieniu od samochodów mógł poruszać się w dowolnym terenie. Sam pojazd został nazwany przez swego konstruktora Vezdehod - Terenówka. Według założeń projektu pojazd występował w dwóch wersjach różniących się podwoziem. W pierwszej wersji, Vezdehod miał być poruszany za pomocą jednej gąsienicy za sterowanie odpowiadały koła umieszczone w przedniej części. W drugiej wersji, Vezdehod był poruszany za pomocą dwóch gąsienic tak jak w normalnym czołgu.
Na początku 1915 projekt Vezdehoda został zaakceptowany, lecz by zmniejszyć koszta budowy wybrano pierwszą wersje pojazdu. Na budowę Vezdehoda przeznaczono około 10 tyś rubli. W maju 1915 pojazd był gotowy w tym samym miesiącu odbył się pierwszy test pojazdu. Podczas testów terenowych pojazd niemiał dużych problemów w poruszaniu się w terenie w którym grzęzły samochody. W konstrukcji pojazdu wykorzystano sporo części samochodowych, na potrzeby testów pojazd nie został wyposażony w wieże.
Jednak pod koniec 1915 dalsze prace nad Vezdehodem zostały wstrzymane, tłumaczono to brakiem odpowiedniego zaplecza technicznego i funduszy. W 1916 po raz pierwszy użyto czołgów, pisały o tym gazety jak i o tym że wstrzymano pracę nad rosyjskim pojazdem tego typu. Opinia publiczna jak i nagła potrzeba wyposażenia armii w nowy typ broni, doprowadziły do wznowienia prac nad Vezdehodem. W 1916 wznowiono prace nad Vezdehodem, zakładano unowocześnienie starej konstrukcji. W nowej wersji, gąsienica była naciągnięta na cztery cylindryczne koła, ostatni z cylindrów był połączony z napędem, po jego bokach zamontowano koła wspomagające. Tak jak w poprzedniej wersji sterowanie odbywało się za pomocą kół umieszczonych z przodu.
Podczas jazdy po drodze pojazd poruszał się na czterech kołach, gdy wjeżdżał w trudny teren koła pod ciężarem pojazdu zakopywały się a trakcje przejmowała gąsienica. Pojazd miał dysponować opancerzeniem do 8 mm grubości. Planowano montaż aż trzech KMów Maxim, biorąc pod uwagę że była to dosyć mała konstrukcja. Niestety pracę nad pojazdem zostały wstrzymane na wskutek wybuchu rewolucji. W 1941 Aleksander Prochowshikov został zatrzymany pod zarzutami szpiegostwa i rozstrzelany.
Pojazd był napędzany silnikiem benzynowym o mocy 20KM, załoga miała być jedno lub dwu osobowa którą chronić miały 8mm płyty pancerne. Prędkość maksymalna pojazdu to 8km/h a uzbrojenie to 1-3ckm Maxim 7,62mm. Długość całk. 3,35m, szerokość 2m, wysokość 2,10m.
źródło; "Pancerium"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|